Great Ocean Road & Kangaroo Island! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Kangaroo Island! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Kangaroo Island!

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

05 Maart 2013 | Australië, Kangaroo Island

Ahaaa!! Daar ben ik dan weer eens hoor na (ik schrok een beetje toen ik het zag) 2 maanden! Voor het eerst weer beschikking over een computer die niet abnormaal traag werkt waardoor ik weer eens de mogelijkheid heb wat te schrijven :) Momenteel zit ik naast Saar (Ja ze is hier intussen al een aardig tijdje ;) ) in een heerlijk hostel! Gratis internet, een schone keuken, (tweepersoons) slaapkamer, een heerlijk balkonnetje waar je je boterhammetje kunt nuttigen en vanavond gaan we op ons gemakje pasta met pesto eten met een wijntje erbij ! Daarna waarschijnlijk vroeg naar bed want morgen nemen we het vliegtuig al om 6.30 am om naar Perth te vliegen! :) Daar verblijven we dan voor 5 nachten in een hostel met een zwembad (!) vlakbij de CBD (goedkopere hostels in Perth zijn er op het moment niet, dus dan ga je maar voor degene met het zwembad en hoop je dat er geen kakkerlakken in rond zwemmen, want die kans is best aanwezig haha). Op maandag hopen we dan een wooff adres te hebben gevonden die bereid is twee meisjes aan te nemen voor een weekje en vanaf daar gaan we dan zoeken naar een fruitpicking job! Vandaag hebben we Kangaroo Island verlaten, voor mij na bijna twee maanden en voor Saar na twee weken.. Best raar om weer op weg te zijn maar ook wel echt heel leuk dat je weer nieuwe dingen gaat zien en nieuwe mensen gaat ontmoeten! Ik heb enorm genoten van mijn tijd op Roo Island; de stranden zijn echt oustanding met hun witte zand en helderblauwe water .. het wier wat je er vindt is lichtroze en de schelpjes heb je in alle kleuren die je je maar kan bedenken! Het landschap bestaat er uit lichtgele heuvels en donkergroene gewassen, wat er op het eerste gezicht (eerlijk) niet zo aantrekkelijk uitziet, maar naarmate je er langer blijft zie je meer plekken en begin je er echt van te houden. Zo zijn we naar het National Park Flinders Chase geweest waar je de 'Remarkable Rocks' kan bezoeken; aparte rots formaties waarvan men vroeger dacht dat ze daar waren ontstaan door Aliens. Admirals Arch ligt ook in Flinders Chase en is een plek gelegen aan de kust waar je ontelbaar zeehonden kan spotten; zonnend op de rotsen of zwemmend in de wilde golven. We hebben er kleine zeehondjes zien zwemmen in een klein poeletje op de rotsen.. je kan niet omschrijven hoe dat eruit ziet, daarvoor moet je het gewoon zelf meemaken! Maar Saar en ik waren het erover eens dat het definately het allerschattigste is wat we ooit hebben gezien! Het allermooiste wat we ooit hebben gezien (daar zijn we het ook over eens) is de zon zien ondergaan vanaf een klein bootje op het water.. De lucht veranderde langzaam van kleur en werd in de verte paars met de donkere rotsen op de voorgrond.. de weerspiegeling op het water en de helderheid van het water maakte het helemaal af! Het water was zo'n 3 meter diep en toch kon je de bodem glashelder zien. Naarmate we verder voeren zagen we allerlei soorten vissen en ontelbaar kleine bruine kwalletjes in het water en het voelt dan echt alsof je je in een droom waant. De verhalen van de locals over de Great White Shark maakten het tochtje net nog een tikkeltje spannender.. Zo was er een man die als kleine jongen uit vissen ging met zijn vader; 'Was nooit de restanten van de vissen aan je handen af in het water', zei hij altijd, en toen hij dat dan toch een keer deed en naar beneden keek in het water zag hij vanuit de diepte snel een witte haai naar boven komen, hij had gelukkig net op tijd zijn handen uit het water getrokken maar anders was er denk ik niet veel van over gebleven.. Zo hoor je nog eens wat! De nachten op het eiland zijn trouwens ook echt spectaculair; we hebben een paar nachtwandelingen gemaakt en de sterrenhemel is er zo prachtig! Met de prachtig heldere melkweg boven je hoofd maak je dan een wandeling door het hoge gras, soms hoor je een geluid waar je van schrikt en dan realiseer je je dat het een groep hoppende kangaroes is: zo onwerkelijk! Op mijn eerste wooff adres bestond het werk vooral uit bedienen in een restaurant, soms had ik het idee dat er 's nachts meer klanten in het restaurant zaten dan overdag het geval was: dan hoorde je gerommel en het geluid van valllende dingen .. 'Possums have a party inside the restaurant!' hoorde ik dan een van m'n Franse vriendinnen mompelen en ik was zo enthousiast toen ik mijn eerste possum in levende lijve mocht aanschouwen: in de gft bak, waar hij volgens mij niet eens iets te zoeken had maar het meer zag als een plek waar je eens lekker een zootje van kon maken! Dat is ook precies de reden waarom locals ze liever afschieten en voeren aan hun hond.. ze maken 's nachts overal een troep van en eten het fruit en de groente die de mensen met zoveel zorgzaamheid verbouwen met gemak op. Een omheining die helemaal 'possum proof' is heb ik nog niet gezien: ze vinden altijd wel ergens een gaatje waardoor ze naar binnen sneaken.. (toch blijf ik erbij dat ze heel erg cute zijn haha). Nou dat was weer even een up-date! De Great Ocean Road was ook heel tof maar ik geniet toch meer van die niet zo toeristische plekken! Voor de rest begin ik nu toch wel een beetje mensen te missen van thuis, maar ik heb het ook super naar m'n zin met Saartje! Kijk er echt naar uit morgen naar Perth te vliegen en daar te genieten van het nieuwe landschap! Dikke kuss voor iedereen thuis :)

  • 05 Maart 2013 - 08:19

    Nelleke:

    Hé lieve Mees,

    Wat leuk om weer iets van je te horen. Natuurlijk blijven we via het thuisfront en Facebook ook wel op de hoogte, maar zo'n verslag is heel erg leuk. Het lijkt me heerlijk dat Saar er nu ook is. En wat fantastisch om zo veel prachtige indrukwekkende natuur om je heen te hebben. En dan nu naar Perth, helemaal aan de westkant. Weer een nieuwe ervaring. Hopelijk vinden jullie een leuke job. Is er fruitsoort die daar vooral groeit of is er gewoon van alles? Lijkt me lekker als er ook wat te smikkelen valt. Wij gaan vrijdag de familie in Caïro weer kussen. Alweer voor de laatste keer, want deze zomer zit de 4 jaar er alweer op. Hoe snel gaat de tijd! Wens jouw en Saar heel veel leuke dingen toe met mooie ervaringen. Geniet er van!! Liefs, ook van Toine, Nelleke

  • 05 Maart 2013 - 09:16

    Maria:

    Hé Mos, weer en mooi helder verslag, veel mensen zullen het leuk vinden om weer eens wat te horen, zeker voor diegene die niet op facebook zitten, liefs en plezier in Perth met Saar, Mams

  • 05 Maart 2013 - 11:29

    Riky:

    Hoi Mees,
    Weer een mooi verslag.Ik hoor nog weleens wat van je mams.In april ga ik een weekje naar Marrakesh,heel wat anders,maar wel leuk.Geniet nog lekker met Saar.Vond het leuk weer van je te horen.
    Veel plezier,liefs,Riky

  • 05 Maart 2013 - 14:19

    Heleen Huisman:

    Goeie reis Mees!

  • 09 Maart 2013 - 11:15

    Annelies:

    Ha die Mees
    ja dat was zeker lang geleden!!!!! maar het belangrijkste is dat je het naar je zin hebt en dat is zo te lezen geen enkel probleem! wat je allemaal beschrijft lijkt me prachtig, ben beniewd naar je verdere ervaringen. liefs Annejies

  • 10 Maart 2013 - 13:38

    Fam. Hendrikse:

    Hoi Mees,

    Zo dat is weer een prachtig verhaal. Jullie vermaken je daar prima zo te lezen.Gezellig dat je nu met zijn tweeën bent. En jullie zitten natuurlijk in het mooie weer.
    Heel veel groetjes van,
    Tonnie en Mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kangaroo Island

Mees

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 11840

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 20 November 2013

Following my dream

Landen bezocht: