Laatste weekje in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu Laatste weekje in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu

Laatste weekje in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Mees

07 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Het is dan eindelijk zover haha (voor mijn gevoel dan!): dit wordt m'n laatste week in Melbourne!! Ik ga weg uit de stad waar zoveel mensen verliefd op worden (waardoor sommige backpackers hier al 9 weken zijn) maar die voor mij niet veel meer betekent dan 'een stad in Australie'.. Nu heb ik de twee grootste steden in Australie gehad. Gisteren heb ik m'n plannen gesmeed voor de komende weken: aankomende woensdag ga ik de Wilson Prom tour doen, waar ik heel erg naar uitkijk! En aankomende zondag vertrek ik vanaf het MIB hostel met een driedaagse tour naar de Great Ocean Road en de Grampians, twee dingen die je absoluut gezien moet hebben als je in de buurt van Melbourne bent geweest! Vooral de Great Ocean Road moet ontzettend mooi zijn.. Na de tour droppen ze me op een nachtbus naar Adelaide en heb ik een overnachting geboekt in een hostel in Adelaide. Omdat, als je aan iemand hier vraagt hoe Adelaide is, de helft heel lang moet nadenken en de andere helft 'veel kerken', 'grote wegen' of 'saai' antwoordt heb ik besloten het bij een nacht in Adelaide te houden en naar Kangaroo Island te gaan by ferry om daar te wooffen. In m'n wooff boekje stonden maar 5 adressen die zich in Kangaroo Island bevonden, waar er maar 3 van overbleven als je keek naar vegetarisch eten.. op hoop van zegen toetste ik toch het nummer in van het adres waar mijn voorkeur naar uitging en ik mocht nog komen ook! Ik kon er gelijk terecht de 17e januari, na de overnachting in Adelaide. Ik ben ontzettend blij met het adres want het is 8 kilometer van het strand (en WAUW, watvoor een strand!!), ze hebben een fiets die ik mag gebruiken, het is dicht bij de Seal Bay waar het wemelt van de zeehonden (!) en wat denk je van al die kangaroes die daar in het wild rondhuppelen waar het eiland zijn naam aan te danken heeft? :) Kortom: ik deed een dansje! :D Aanstaande vrijdag vertrek ik naar Point Cook om daar een nachtje te blijven slapen bij Laura en Artur (de twee vrienden waar ik ook kerstmis mee heb gevierd) die de komende maanden aan de Oostkust zullen blijven en daarna vertrekken naar Azie, daarom ga ik er heen, om nog even afscheid te nemen. Oja, het leek me wel leuk om de benamingen die ik tot nu toe heb gekregen even op een rijtje te zetten om een beetje een idee te krijgen van de mensen (door zowel vrouwen als mannen): darling (meest gebruikte), mate, lovely, beautiful, gorgeous, sweety, lady en dutchie. Ook vraagt iedereen hier standaard als je met iemand praat 'How are you?' of 'How is your day?'. Een groot gedeelte van de mensen (in Sydney en Melbourne) heeft meerdere tattoo's, en over het idee van mooie jongens.. tja ik moet toch zeggen dat er hier heel wat goed gespierde jongens in tanktops rondlopen met een bruine huid en dan ook nog een tattoo op hun zij of arm. Aan de andere kant is er ook geen tekort aan slanke gebruinde meisjes met grote zonnebrillen in dunne zomerjurkjes.. Dat heb je nou eenmaal in landen met een warm klimaat, met een bruin tintje ziet iedereen er toch net even een stukje gezonder uit. Ook heb je hier veel Aziaten, ik schat zo'n 35% in Melbourne. Ik ben benieuwd watvoor mensen ik ga ontmoeten op m'n volgende bestemmingen! Hier in Melbourne heb ik in ieder geval veel toffe mensen ontmoet! :) Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad en groetjes vanaf de andere kant van dit bolletje! :) Wie zich verveelt moet voor de grap maar eens Great Ocean Road of Kangaroo Island intypen bij Google: be amazed! ;)

  • 07 Januari 2013 - 13:25

    Maria:

    Hallo Mos, dat klinkt als een reuze mooi plan en mazzelaar die je bent dat je gelijk kunt komen. Zou wel even die trip langs de great Ocean Road met je mee willen doen ,moet prachtig zijn. Hier gister Sjoerd's verjaardag gevierd bij Huub en Greet, met Con en Kees Arie Silas Jolande Jonas Minne Jan en ik en je broer himself nat, vuufentwintig èè das nie niks. Was heel gezellig.
    Zal ook weer even slikken zijn om al die lieve mensen weer gedag te moeten zeggen maar daar komen weer een hoop nieuwe contacten voor in de plaats, denk ik.
    Super Mees en heel veel plezier op je mooie toer ------Darling !------ Mams

  • 07 Januari 2013 - 13:36

    Ionne:

    wouw heb het even opgezocht ziet er echt niet vervelend uit!!! wat leuk dat je verder gaat trekken ben benieuwd wat je daar weer allemaal gaat beleven en zien! hoop dat jij ook een fijne jaarwisseling heb gehad. heel veel liefs!! ener zit vast nog wel een leuke gebruinde goed gespierde, lieve, dominante jongen ergens in de bosjes voor jou verstopt ^^

  • 07 Januari 2013 - 18:52

    Querine:

    Hey lieverd,

    Ook ik heb het even opgezocht op Google. Wat ziet dat er mooi uit zeg! Wat fijn om te horen dat je het zo leuk in Melbourne hebt gehad maar goed dat je nu weer verder gaat trekken. Het wordt vast een hele mooi reis! Hier in Zeeland ben ik begonnen met leren, heb binnenkort weer een se-week en moet erg veel inleveren. Profielwerkstuk moet ook bijna af zijn, je kent het wel die drukke maanden, het is ene hell! Maar we komen er wel doorheen :)

    Een hele fijne tijd bij je wooff adres en natuurlijk Ocean Road ik ben benieuwd naar de foto's!

    Dikke kus! xxx

  • 08 Januari 2013 - 12:00

    Heleen Huisman:

    Wauw Mees, je hebt weer mooie plannen gesmeed! Enne.. als je over een paar maanden weer aan Nederland gaat denken en je terugkomst gaat plannen, wil je dan aan mij denken en een mooie gespierde man met tattoo's voor me meenemen :P ?

  • 08 Januari 2013 - 13:24

    Annelies :

    Ha die Mees

    Geweldig allemaal; heel leuk om te lezen en kijken!!!!!!
    Hier is iedereen weer aan het werk en school na de kerstvakantie.
    Veel plezier en zo liefs Annelies

  • 10 Januari 2013 - 14:37

    Annelies:

    Ha die Mees

    De kranten staan vol met afschuwelijke verhalen over bosbranden bij jou, nu is het een groot land maar de gevolgen voor natuur en milieu zijn vreselijk!! En het is nog niet klaar omdat het dit weekeind bij jou 54 graden gaat worden, zul je voorzichtig zijn?

    liefs Annelies

  • 11 Januari 2013 - 02:38

    Mees:

    Het is inderdaad verschrikkelijk, je krijgt regelmatig beelden te zien van de gevolgen op tv.. maar het wordt hier gelukkig geen 54 graden hoor! En er zijn nog steeds mensen die richting Tasmanie gaan voor fruitpicking.. Maar het is aan de overkant van de zee en ik was van plan erheen te gaan maar het is me afgeraden, hier is het ook warm maar niet zooo extreem warm gelukkig! Ik red me wel ;)

  • 13 Januari 2013 - 18:15

    Nan:

    Ha die Mees, wat een mooie belevenissen weer, dankjewel! Super dat je zo je pad weet te vinden.
    Wens je een mooi verblijf op Kangaroo Island en neem daar o.a snel eens een virtueel kijkje via Google Earth.
    Eeen warme groet en kus vanuit een koud Holland, Nan.

  • 03 Februari 2013 - 13:16

    Maaike:

    Hé Mees,
    Eventjes geleden dat we iets van je hoorden. Een goed teken? want druk met reizen en ontdekken? Ik zag vorige week een foto van je met een walibi die Maria aan oma gaf, heel blij was ze daarmee en ze zei, ja, die is van haar jongste! Is het mooi waar je nu bent en kijk je uit naar de komst van Sarah?
    Hier is de sneeuw weer verdwenen, was heel mooi en zit er al een beetje voorjaar in de lucht. Sommige mezen(ja) zingen al hun voorjaarslied!Wij gaan nu eens horen of ze in het waterwingebied bij St. Jansteen ook al zingen, dikke kus ook van Frits, Maaike

  • 03 Februari 2013 - 20:11

    Rita :

    het was weer leuk om te lezen wat je allemaal voor moois ziet,mees,en wat heerlijk dat het daar zomer is!
    warme groet van rita

  • 06 Februari 2013 - 20:56

    Fam. Hendrikse:

    Hallo Mees,
    Ook wij volgen je reisverslag. Knap van je hoor. Lijkt me erg leuk en boeiend. Jullie lekker zomer daar, wij regen sneeuw en kou. Maar dat gaat ook weer over.
    We wensen je nog heel veel susses met je reis.
    Groetjes van ons,
    Tonnie en Mien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mees

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 11818

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 20 November 2013

Following my dream

Landen bezocht: