Christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu

Christmas

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

27 December 2012 | Australië, Melbourne

Nou dat was dus de mafste Christmas ever! Ik had de keus om kerstmis op het strand te vieren met roommates van het hostel waar ik in verbleef of om naar Seddon te gaan, een suburb van Melbourne. Daar vierden Laura en Artur (twee mensen die ik in Healesville had ontmoet) kerst met nog een paar andere mensen in een huis waar ze voor 8 dagen op mochten passen. Ik koos voor het laatste en heb er geen moment spijt van gehad! Het is hier heerlijk, heel schattige huisjes en voor het eerst sinds een tijdje weer eens een achtertuin en nog beter: een kat! Ik mis m'n honden en katten wel een beetje en dan is het fijn om weer eens zo'n snorrend hoopje op je te hebben liggen terwijl je in slaap valt.. Voor de rest heerlijk rustig vergeleken met de CBD van Melbourne! Laura komt uit Litouwen en Artur uit Zweden dus het was dan ook niet raar dat kerst op z'n Zweeds werd gevierd :) met alle Zweedse lekkernijen van dien. Ik geloof dat we elke avond wel een Harry Potter hebben gekeken op de grote flatscreen tv.. en ik heb in jaren niet zoveel gingerbread gegeten! Gister hebben we verse limonade en milkshakes gemaakt van citroenen uit een van de tuinen hier in de buurt, natuurlijk wel eerst gevraagd: echt super lekker! De dagen dat hier kerstmis werd gevierd was de straat verlaten en hoorde je uit sommige huizen kerstliedjes weerklinken, een enkeling die je tegenkwam wenste je een Merry Christmas met zonnebril op tegen de felle zon, want een paar dagen geleden was het hier 39 graden. Heel raar om dit zo mee te maken en toch ook wel grappig! Daarnaast heb ik ook een baan geregeld wat de meesten van jullie waarschijnlijk al wel gehoord hebben.. Ik werk nu als waitress in een Indisch restaurant genaamd Desi Dhaba en het is nog wel even wennen.. maar ik verdien op zich niet verkeerd, dus dat is mooi! Daarnaast klinkt het misschien gek maar je kan hier weggaan wanneer je wilt, wat toch wel een fijn idee is. Zoals backpackers het doen: wachten op de dag dat je uitbetaald wordt en dan gewoon niet meer op komen dagen. Een hele rare methode, agreed, maar het geeft ook een hoop vrijheid en dat is nou eenmaal hoe het er hier aan toe gaat, iedereen doet het. Nou voor de rest zijn mijn plannen voor de komende tijd nog heel onzeker, ik zit met het idee in m'n hoofd om naar Tasmanie te gaan om daar aan cherry picking te gaan doen en de prachtige landschappen te bewonderen. Je kan er prachtige bergwandelingen maken en ik heb m'n bergschoenen natuurlijk niet voor niets meegenomen! ;) Nou ik hoop dat jullie allemaal super fijne, mooie en gezellige kerstdagen hebben gehad en ik wens jullie alvast een prachtig 2013!! Maak er een mooi jaar van, dan zal ik dat ook doen :) Dikke kussen!

  • 27 December 2012 - 13:28

    Heleen Huisman:

    Wat een grap dat je daar een zomers kerstfeest meemaakt! Succes met je nieuwe job ;)

  • 27 December 2012 - 18:56

    Maria:

    Nou dat is zeker een maf idee om op strand te kunnen liggen terwijl thuis de kerstboomlichtjes branden, weard!
    Nou wij verzuipen gewoon , het wil maar niet ophouden met regenen, kipjes posteren zich standaard voor de deur onder de kap.
    Anders zien ze er echt uit als soepkippen.
    Gister nog een onvervalst potje sjoelen gedaan met Sjoerd en Minne, ouwe meuk maar wel gezellig.
    En ik zou het ook maar houden bij een brave skinny jeans, buikdansen is toch echt Azië.
    Liefs en mail je nog even over the shorts, kus Mams

  • 28 December 2012 - 18:09

    Annelies :

    Ha die Mees een warme kerst ja dat lijkt me ook wel wat weer eens wat anders! van ons ook de allebeste wensen voor 2013 voor jou en maak er wat van! liefs Annelies Kees en Aran

  • 29 December 2012 - 12:22

    Aziza:

    Mees!
    Wat een geweldige verhalen! Heerlijk om te lezen dat je nu al zo veel mooie ervaringen hebt opgedaan en geniet van elke dag. Heel raar om kerst in de zon te vieren, surreal. De kerstman in zwembroek en een cocktail ipv gluhwein. Ik kan je vertellen dat je hier niet heel veel hebt gemist, op het fam diner na natuurlijk, een vooral natte kerst zonder een sneeuwvlok of neeuwman te bekennen.
    Wij hebben vooral genoten van onze twee nieuwe kleine wollige frutsels (kittens): Jill en Dibbes, die als main aim hebben om het huis zo snel mogelijk te slopen, vooral de kerstboom heeft het moeten ontzien.
    Snap heel goed dat je je beesten mist, tip: af en toe de kat van het hostel of de buren 'lenen' voor een nachtje :-) altijd gezellig zo'n bolletje wol als slaapknuffel.Voor nu geniet en heb het goed! en natuurlijk op naar een heel mooi, gelukkig, bijzonder, liefdevol, reislustig NY.
    Cheerio mate en dikke kussen, Jor en Ziz

  • 30 December 2012 - 22:53

    Riky:

    Hoi Mees,

    Weer een mooi verhaal weer.
    Het jaar zit er morgen weer op,ik wens een avontuurlijk 2013.
    Liefs,Riky

  • 31 December 2012 - 05:17

    Mees:

    Dank je wel voor alle lieve reacties weer! En Aziz jullie hebben kittens! Ahh ja ik weet hoe heerlijk dat kan zijn twee van die kleine mormels over de vloer! Haha kan ik zo van genieten hoe die met elkaar kunnen spelen! En een goed advies, heb al foto's gezien van hostels waar ze honden hebben.. nou dan sneak ik gewoon 's nachts naar beneden om hem op mn bed te leggen ;) Iedereen ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, over een paar uur is het hier al zover!! Fireworks!! :)

  • 31 December 2012 - 05:17

    Mees:

    Dank je wel voor alle lieve reacties weer! En Aziz jullie hebben kittens! Ahh ja ik weet hoe heerlijk dat kan zijn twee van die kleine mormels over de vloer! Haha kan ik zo van genieten hoe die met elkaar kunnen spelen! En een goed advies, heb al foto's gezien van hostels waar ze honden hebben.. nou dan sneak ik gewoon 's nachts naar beneden om hem op mn bed te leggen ;) Iedereen ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, over een paar uur is het hier al zover!! Fireworks!! :)

  • 02 Januari 2013 - 07:32

    Miep De Lange:

    Ha lieve Mees, geweldig om te lezen dat het je goed gaat, en kan me voorstellen dat het heeeel vreemd is om kerst en NY te vieren met zonnebril, sunblock enz. Nou kan je melden beter dan hier waar we nauwelijks vuurwerk konden afsteken vanwege het ongelooflijke zeikweer. Binnen was oudejaarsavond heet gezellig, waren bij Sies en Jor samen met Ilas, Katja en de jongens, Sies d'r mama en natuurlijk de 2 nieuwe viervoeters. Lekker trivianten met veel idiote vragen, de jongens met katten en strips op de bank, oliebollen en appelflappen, hapjes en drankjes en veel plezier en zo werd het een fijne en warme avond/nacht. Hoop dat het voor jou ook een mooi, spannend, gezond en goed 2013 mag worden. Als ik je berichten lees moet dat wel gaan lukken. En zoals Jor en Sies al schreven gewoon af en toe een grote of kleine viervoeter lenen voor de broodnodige knuffels en hoofdwarmte. Lieve Mees nogmaals op een reislustig 2013 XXX Miep

  • 03 Januari 2013 - 11:02

    Maaike:

    Ha lieve Mees,
    Nu al een klein stukkie in het nieuwe jaar eerst jou schrijven. Zo leuk om je verslagen steeds te lezen. Ben je nog aan het werk in t Indische restaurant en maken ze lekkere dingen? Wij hadden ook een grappige jaarwisseling, gingen eerst met vrienden naar de opera die Zauberflote van Mozart in Antwerpen en aten daarna een heerlijk stoofpotje en zo in onze bus, die aan de Schelde stond en waar op een ponton een groot vuurwerk werd ontstoken. We wensen jou ook een prachtig 2013 met de mooiste avonturen en we blijven je volgen, dat spreekt vanzelf. Ik moet altijd aan ons zwempartijtje denken in het veerse meer, heel veel liefs, Maaike

  • 05 Januari 2013 - 16:49

    Rita Van Mentastics:

    lieve Mees,wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en wat heerlijk dat het daar zomer is,hier zitten we in een grijze periode het is niet koud wel somber goed weer om binnen klusjes te doen,ik heb donderdag De Hobbit gezien met mooie beelden van de natuur in je gastland,indrukwekkend,de film was leuk,sommige stukken erg lawaaiig ik heb vaak met mijn vingers in mijn oren gezeten(niet om te peuteren!)smeagle was super griezelig.
    als je kersen gaat plukken dan kun je er lekker van snoepen,lijkt me zalig,het leven bij die "biologische familie"spreekt me ook wel aan met hun gezonde voeding en vrije woningbouw wat dat betreft is het allemaal vrijer en meer in overeenstemming met de omgeving,ik ben van plan om volgende week naar een tentoonstelling te gaan van Hundertwasser die heeft prachtige gebouwen ontworpen misschien heb je weleens van hem gehoord.
    warme groet uit westkapelle
    xxxRita

  • 07 Januari 2013 - 07:13

    Mees:

    Klinkt als een heeeel geslaagd Oud&Nieuw als ik het zo hoor Maaike! Dan is zo'n busje toch wel fijn denk ik. Ja dat zwemmen in het Veerse meer is altijd lekker, haha vooral toen die steiger er nog niet was he! Rita, ik ben ook een paar dagen geleden naar de Hobbit geweest! Ja idd Smeagle was griezeliger dan in de vorige films maar ik vond hem erg goed! Ja het leven op de berg in Healesville is ook best bijzonder als je er zo over nadenkt. Nog nooit van gehoord, zal het eens opzoeken! :) warme groetjes terug!

  • 09 Januari 2013 - 21:28

    Dominique:

    Mees wat super allemaal. Gelijk op gezocht. En het ziet er inderdaad echt heel mooi uit. Maak maar mooie foto's en we genieten mee. Hier in nederland worden we gek van de regen. Het schijnt dat het kouder gaat worden. Vandaag staat middelburg op z'n kop. Een gevangene uit torentojd zou mogelijk bevrijd worden. Met als gevolg afzettingen en veel politie op de been. Gelukkig is ondertussen na dagen zoeken een poes gered uit het oude gangestelsel van middelburg. En dan zien wie hier ook de bosbranden van australie.. dus ga je niet naar Tasmanie? Gr dominique ps morgen naar yoga met je moeder en carla.. daarna lunchen en de rest heb er zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mees

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 11848

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 20 November 2013

Following my dream

Landen bezocht: