Healesville - Reisverslag uit Healesville, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu Healesville - Reisverslag uit Healesville, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu

Healesville

Blijf op de hoogte en volg Mees

16 December 2012 | Australië, Healesville

Hello people, het is al weer een tijdje geleden dat ik m'n blog heb bijgewerkt en er is in de tussentijd alweer zoveel gebeurd! Het is gek, ik ben hier nog maar drie weken maar het voelt al als een eeuwigheid omdat ik al zoveel nieuwe dingen heb gezien.. Twee weken geleden, de zondag dat ik nog in Melbourne was ben ik samen met m'n roomie van toen, Phil naar de Philip Islands geweest, ik had het laatste ticket dus ik was super blij! Even dat hostel uit, want het Nomads hostel blijkt echt een partyhostel te zijn vergeleken met andere hostels, wist ik niet.. natuurlijk weer iets voor mij haha. Maar goed die trip was dus echt super tof! We hebben koala's, guanna's, kangoeroe's, wallaby's, dingo's, tasmanian devils, pinguins en nog een heleboel gezien. Af en toe stopte we ergens langs de kust met de bus om de prachtige stranden en kliffen te bewonderen. In de avond gingen we naar waar de hele trip eigenlijk om draaide: de Pinguin Parade! Als de zon ondergaat komen de pinguins uit het water het strand oplopen in grote rijen op weg naar hun holen in de duinen. Echt mooi om te zien, maar ik vond het niet het leukste van de trip want het is erg toeristisch. Gewoon het gevoel van vrijheid vond ik super lekker en Churchil Island (waar we ook een stop maakte) was een plek met een heerlijke relaxte sfeer en het was prachtig weer die dag, heb er echt van genoten! De maandag daarop arriveerde ik in Healesville bij m'n wooffgezin; Amy, Luc en Jem van 2 jaar. Ze zijn echt ontzettend aardig en ik heb echt een leuke tijd gehad daar, soms ook wel zwaar om met 30 graden op het land te werken of grote huntsmannen boven je bed op de muur te zien zitten, maar dat hoort erbij. Het was leuk om zo eens met de locals in contact te komen en te zien hoe zij leven. Zo maken bijna alle huizen gebruik van zonne-energie en krijgen veel kinderen thuis les van hun ouders. Ook eten ze allemaal biologisch en hebben de meesten hun huizen zelf gebouwd, wat zorgt voor grappige huisjes. Het uitzicht was prachtig want je kon Melbourne in de verte zien liggen en zelfs de zee als je goed keek. Het afscheid donderdag viel wat zwaarder dan verwacht want je hebt toch gewoon bij die mensen in huis geleefd en met hun mee gegeten en gespraat en alles. Het eten was er trouwens zo ontiegelijk lekker (vooral vergeleken met het hostel eten haha): ze verbouwen alles biologisch en dus maakt dat het extra lekker! Op de heuvel wisseld het weer trouwens super snel, het ene moment is het 30 graden, het volgende moment weer 25 en de volgende dag misschien wel weer 15.. heel grappig. Ook onweert het er vaak in deze tijd, gelukkig was ik er nog niet toen een paar dagen van tevoren de bliksem was ingeslagen in verschillende huizen (waaronder die van Amy en Luc, en de wooffer die er toen verbleef was alleen thuis toen de bliksem insloeg in het stopcontact, oeff had ik toch niet zo leuk gevonden haha). Ook waren er een aantal jaar geleden bosbranden in Australie, hele heftige, nou dat was dus daar. Ze hadden hun huizen moeten verlaten omdat ze bang waren dat het vuur de berg op zou komen (wat het gelukkig niet deed), maar ongeveer 200 mensen zijn toen om het leven gekomen door die bosbrand. Maar ok, ik zit nu vanaf donderdag dus in Melbourne, Selina een meisje uit Duitsland reisde ook af naar Melbourne (voor een nachtje) dus ik had gezelschap. Helaas bleef ze maar kort en moet ik t nu weer in m'n uppie bolwerken haha, maar m'n kamergenoten zijn weer heel aardig dus dat zal wel goedkomen! Voor de rest vannacht gewoon in m'n eentje Melbourne ingegaan, had ik nog nooit gedaan! En ik heb zoveel nieuwe mensen leren kennen, ze komen allemaal uit Melbourne en willen me allemaal rondleiden door Melbourne, dus dat is mooi. Er is zelfs iemand die me mogelijk aan een baan kan helpen dus dat zou helemaal mooi zijn!! Gaat helemaal goedkomen en ik hoop dat het weer te doen is in NL, voor de mensen die willen is hier de link met AL de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt (inclusief mij vannacht in mn santa outfit, dat wil je natuurlijk niet missen!!). Liefss voor iedereen daar! https://skydrive.live.com/redir?resid=B1504C314A129A3C!1089&authkey=!AKrdgW5HgteX-dU

  • 16 December 2012 - 12:44

    Maria:

    Hoi Mees, wat een leuk verslag weer , kunnen we even mee liften op je schouder!
    Zou al die dieren graag ook even willn zien, lijkt me super, we hebben deze week wel naar earthflight gekekeken die ging deze keer over Australië en Azië, knap twee van die grote continenten in een uurtje.
    Maar evenzogoed prachtig en massa's parkieten in Australié, geweldig!
    Hoop dat je een baantje zal vinden, maar dat zal wel via de één of de ander.
    Ga nu de kerstboom optuigen en al jullie fröbelspulletjes er in hangen, for old times sake.
    Dikke kus and "you shine girl" Mam.

  • 16 December 2012 - 13:27

    Ionne:

    hoi lieve schat,
    wat fijn om te lezen dat je het zo er naar je zin heb ! het lijkt me echt super al die nieuwe ervaringen die je opdoet. leuk om alle foto's te zien zo kan ik lekker meegenieten van al je dingen die je meemaakt! bedankt voor je kerstkaartje trouwens vond het echt super lief!!! jij ook een vrolijk kerstfeest en maak er een geweldig 2013 van ik hoop dat je nog super veel mooie ervaringen gaat opdoen maar dat zal denk ik wel goed komen! ben echt super trots op je! geniet er van! hele dikke kus

  • 16 December 2012 - 17:48

    Annelies:

    Ha die Mees

    Vol verwachting lees ik al je verhalen, heel spannend allemaal, die beesten zou ik zelf iets minder vinden (in je kamer dan he 1 niet die andere, dat lijkt me geweldig!)
    Veel sucses met een baantje vinden gaat vast wel lukken. Ben je echt pas 3 weken weg? T lijkt veel langer.

    veel liefs en hou je goed XX Annelies

  • 18 December 2012 - 14:14

    Nan:

    Geweldig om zo via jouw verslagen en de geschoten plaatjes mee te genieten van alles wat op je pad komt.
    Dankjewel hiervoor. Liefs en xxx, Nan.

  • 19 December 2012 - 16:20

    Heleen:

    Hey, lieve Mees,
    Wat een bikkel ben je toch! Geweldig dat je daar in dat verre land je draai weet te vinden. Ik ben blij voor je en geniet van je verhalen. Dag, heel veel liefs en dikke kus van Heleen

  • 20 December 2012 - 14:28

    Richard En Petra:

    Hey Kerstmisje!

    Net de foto's bekeken! Geweldig!
    Leuk om te zien hoe je geniet van alles en iedereen die op je pad komt.

    Wat fijn ook dat je eerste wooff ervaring zo goed is bevallen!
    Op die huntsmannen na dan....
    Via google net nog even huntsman afbeeldingen bekeken....

    We blijven met veel plezier je verhalen lezen!

    Dikke kus Richard en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Healesville

Mees

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 11866

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 20 November 2013

Following my dream

Landen bezocht: