Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mees Kort - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

01 December 2012 | Australië, Melbourne

G'day mates, ik zit intussen in Melbourne! Ik heb zo'n toffe tijd in Sydney gehad.. het was zo gezellig met de rest van de groep uit Nederland, maar toch ben ik de eerste geweest die is weg gegaan. Ik heb intussen wel gemerkt dat de meeste backpackers die ik tegenkom de Oost kust gaan doen van Australie dus ik ben eigenlijk de enige tot nu toe die de West kust wil gaan doen.. Vind ik ook niet erg, want het lijkt me ook wel leuk om wat meer met de locals in contact te komen.. ik heb donderdag om 15.30u de nachtbus genomen naar Melbourne. Was even stressen want eerst zou de bus pas om 20.00u gaan en dan had ik nog tijd zat gehad om een hostel te regelen, maar ik kwam er nu om 13.00u achter dat de bus dus al veel vroeger zou gaan en dus ben ik maar snel gaan bellen voor een hostel. Het is uiteindelijk het hostel Nomads geworden, heel chique vergeleken met de vorige: het heeft een eigen bar, grote kamers en goede douches die niet de hele tijd van heel warm naar heel koud gaan bijv. Ik nam dus de bus om 15.30u vanuit Sydney en stond vrijdag in Melbourne om 7.30u 's ochtends, ik kan je vertellen dat ik heel erg verlangde naar een douch, maar helaas het inchecken was pas om 14.00u dus kon ik ongewassen de stad gaan verkennen, gelukkig mocht ik m'n backpack wel bij hun droppen. Toen ik aankwam hing er een grote wolk boven Melbourne waardoor het er niet erg aantrekkelijk uit zag, ook miste ik de groep waar ik al die tijd mee was opgetrokken. We konden echt heerlijk gekken met elkaar en nu moet je gewoon weer even opnieuw beginnen; in je uppie. Gelukkig zijn m'n kamergenoten heel aardig en blijf ik hier maar tot maandagmorgen want dan: ga ik wooffen!! Yes, heb ik zoveel zin in! Wooffen houdt in dat je bij mensen thuis gaat werken, in de tuin bijv, en in ruil daarvoor mag je bij hun eten en slapen. Ideaal want je hoeft maar iets van 6 uurtjes te werken per dag en daarna ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil, en je geeft bijna niks uit + een goede gelegenheid om aan je Engels te werken! Het wooff adres ligt in Healsville en daar vlakbij is een meeting place voor andere wooff''ers, gelegen op een bergtop, waar je ook kunt zwemmen, tennissen en nog een heleboel. Verder ben ik vandaag Melbourne gaan verkennen en naar de Botanic Gardens geweest.. best een eindje lopen vanaf het hostel maar zeker de moeite waard! Het zijn tuinen met planten van over heel de wereld samengebracht in een super groot park, meestal in het midden van de stad. Je hebt ze op meerdere plekken, ik weet dat er ook zijn in Sydney en steden in Nieuw-Zeeland. De busreis was trouwens ook echt zooo ontzettend mooi, want je rijd eigenlijk door een verlaten landschap onderweg met hier en daar bergen en zo ver als je kan kijken zie je velden en hier en daar een huisje, bijna geen mensen. Het doet je wel beseffen dat je eigenlijk op stap bent met jezelf want je kent daar verder niemand.. moet ik wel even aan wennen en ik verlang ook nog best wel eens terug naar huis, ik hoop dat dat wat minder wordt als ik ga wooffen bij die mensen. Ik denk dat zodra ik wat meer naar het westen toe ga ik ook meer mensen vind die wat meer op een lijn zitten met wat ik graag wil, en niet alleen de toeristishe routes willen doen maar ook echt de natuur willen zien. We zullen zien!! Eerst maar eens Melbourne, en waarschijnlijk ga ik morgen The Great Ocean Road doen, kijk dat is tof! Groetjes and lots of warm air jullie kant op! Het was hier eergisteren 40 graden en je ziet aan de lopende band 'Merry Christmas' borden, echt realiseren blijft nog moeilijk haha.. En bedankt voor alle lieve reacties op m'n vorige blog! :)

  • 01 December 2012 - 10:54

    Richard En Petra:

    Hey Mees!

    Bedankt voor de warme lucht, we hebben hem nodig, gisteren voor het eerst de autoruiten moeten krabben. Brrrrrrr.

    Stoer hoor, dat je gaat voor wat je zelf wilt, ook al brengt dat ook moeilijke momenten met zich mee. Wees maar trots op jezelf!

    En ja, de Oostkust, mooie stranden, lekkere surfboys, mega golven en inderdaad, veel toeristen.....
    We weten zeker dat je gaat genieten van de prachtige Westkust!

    Voor mij (Petra) is het heel speciaal om je blog te lezen. The Botanic Garden, The Great Ocean Road. Even voel en zie ik mezelf daar weer lopen en rijden. Lekker gevoel! Dankjewel!
    Wanneer je morgen The Great Ocean Road gaat doen, en je krijgt de gelegenheid, is het te gek om bij Port Campbell het strand op te gaan. Dan loop je langs de branding met aan je zij de gigantische 12 Apostles. Zo bijzonder! Echt kippenvel!

    We zijn zo benieuwd naar het wooffen! Eten en slapen inruil voor werkzaamheden. Lang Leve de ruilhandel! Het zal wel heel speciaal zijn, vooral omdat je dan echt in contact komt met de locals.

    Geniet! En we zien uit naar de volgende blog!

    Dikke kus, Richard en Petra



  • 01 December 2012 - 11:39

    Nelleke Stommen:

    Ha lieve Mees,

    Las gisteren nog even je eerste verslag en heb me toen aangemeld om je berichten direct te ontvangen. En zie....vanmorgen meteen je nieuwe bericht. Heb het met plezier gelezen.
    Je neemt grote stappen, als eerste van de groep op pad. Dat dat niet alleen maar meevalt, mag duidelijk zijn, maar je kunt er trots op zijn. Je hebt inmiddels al een behoorlijke afstand gereisd binnen dat grote continent, terwijl het voor daar maar een klein stukje is. In Nederland kun je je niet voorstellen dat je zo ver kunt rijden zonder huizen en mensen te zien. In de woestijn in Egypte kun je ook uren op die manier rijden. Mooi om zo de natuur langs te zien komen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen als wooffer en hoop dat je een leuk gezin zult treffen. We wensen je heel veel goede ervaringen toe, leuke ontmoetingen en veel mooie natuur om van te genieten.

    Liefs van ons, Nelleke

  • 01 December 2012 - 11:58

    Heleen Huisman:

    Hee Mees, Super stoer dat je je eigen ding doet! Xx Heleen

  • 01 December 2012 - 12:30

    Maria:

    Hoi mees, was net aan een mega grote afwas begonnen,maar dacht misschien heeft Mees wel wat geschreven.en jawel mooi excuus om nog even te zitten.
    Jezus 40 graden, hier komem we niet verder als 4 of 5 en s'nachts nachtvorst, bleeeeh
    Ben zo benieuwd naar je eerste woofadres, wel een super manier om rond te kijken en toch niet in eensnel tempo door je geld te raken, super en spannend ook.
    The great ocean road klinkt ook mooi, wat een veelheid aan nieuwe dingen hè, ben reuze trots op je, dat je t'lef hebt. Dikke kus , Mam
    Hier gaat alles z'n gangetje, Benz is wel veel levendiger nu Fenga er niet is en met de rest incl kipjes ook goed allemaal,xxxxxxxx!

  • 01 December 2012 - 12:30

    Maria:

    Hoi mees, was net aan een mega grote afwas begonnen,maar dacht misschien heeft Mees wel wat geschreven.en jawel mooi excuus om nog even te zitten.
    Jezus 40 graden, hier komem we niet verder als 4 of 5 en s'nachts nachtvorst, bleeeeh
    Ben zo benieuwd naar je eerste woofadres, wel een super manier om rond te kijken en toch niet in eensnel tempo door je geld te raken, super en spannend ook.
    The great ocean road klinkt ook mooi, wat een veelheid aan nieuwe dingen hè, ben reuze trots op je, dat je t'lef hebt. Dikke kus , Mam
    Hier gaat alles z'n gangetje, Benz is wel veel levendiger nu Fenga er niet is en met de rest incl kipjes ook goed allemaal,xxxxxxxx!

  • 02 December 2012 - 12:02

    Maaike:

    Wat een leuk en tof verslag, je kunt je er echt een voorstelling bij maken. Ik zou zo met je meewillen de botanische tuin in en lekker in de bus zitten en kijken en straks gaan wooffen, ook een bijzondere belevenis en wat al niet. Je zult je wel steeds makkelijker en sneller op je gemak gaan voelen, want dat past bij onderweg zijn. Hier zijn er donkere sneeuwluchten en gaan we zo op pad ivm Sint Nicolaas. een dikke kus, ook van Frits, Maaike

  • 02 December 2012 - 17:31

    Riky:

    Hoi Mees,

    Goed zo Mees,lekker je eigen weg gaan.Met plezier je verslag gelezen.
    Ben trots op je.Blijf je volgen.Vind het ook wel spannend.
    Liefs,Riky

  • 02 December 2012 - 19:16

    Minne:

    Hey schoonheid, moest je dat nou echt vermelden die 40 graden? Heb verdomme net een dikke hagelbui op m'n kop gekregen! ;) Dapper zeg dat je inmiddels je eigen plan hebt getrokken. Zag aan de foto's dat jullie inderdaad de grootste lol hadden. Die blonde chick had alleen wel iets anders op haar voorhoofd mogen zetten dan sexually active. H##r!! Hahaha. Melbourne dus nu en maandag op een woofadres, nice! Keep us posted honey! Dikke kus, Minne

  • 03 December 2012 - 09:05

    Leunie:

    hoi Mees, je gaat als een trein (bus). Healsville lijkt me een stadje waar van alles te doen is. Er is ook een groot reservaat met veel inheemse dieren. Ben benieuwd waar je mag gaan wooffen, misschien wel kersen verkopen...
    Succes met alles en geniet ervan.
    Liefs, Leunie


  • 05 December 2012 - 19:47

    Els Vrolijk:

    Hee, Mees
    Je bent dus zo maar de australische zomer ingedoken!
    Raar he, om ergens te zijn waar niemand je kent. Maar dat kan snel genoeg veranderen!
    Veel plezier!
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mees

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 11864

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 20 November 2013

Following my dream

Landen bezocht: